The use of the media as a factor of social inclusion

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20435/inter.v22i3.3148

Keywords:

radio, advertising and marketing, journalism, social inclusion

Abstract

The Rádio Z is an extension project of the Publicity and Propaganda (PP) course in partnership with the Journalism course at the Catholic University Dom Bosco and the Pestalozzi Association of Campo Grande (APCG). The methodology consists of editing a one-minute program to be broadcast on local stations. It appears that students put into practice the theory received in the classroom and know another reality. For Pestalozzi students, there is an improvement in self-esteem and improvement of vocal techniques.

Author Biographies

Cláudia Ruas, Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)

Doutora em Educação e mestre em Desenvolvimento Local pela Universidade Católica Dom Bosco (UCDB). Docente no Curso de Comunicação da UCDB.

Inara Souza Silva, Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)

Mestre em Ciência da Informação pela Universidade de Brasília. Graduada em Comunicação Social, habilitação Jornalismo.

Lorena Arantes do Socorro, Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)

Graduanda em Jornalismo pela Universidade Católica Dom Bosco (UCDB). Redatora na empresa Midiativa Comunicação Digital.

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Published

2021-11-03

How to Cite

Ruas, C., Silva, I. S., & Socorro, L. A. do. (2021). The use of the media as a factor of social inclusion. Interações (Campo Grande), 22(3), 747–754. https://doi.org/10.20435/inter.v22i3.3148